Moa

illusion

Human

Kategori: Allmänt

Huh jag har haft en av dom jobbigaste dagarna i mit liv, iaf vad det gäller min ångest om framtiden, har varit på universitetet, försökt komma fram till vad man ska bli när man blir "stor" det är ju världens jävla fråga när man som jag inte vet vad man vill bli utan skulle kunna tänka sig det mästa bara man slapp plugga ihjäl sig.. Har som smått lust med att plugga nägonting trkniskt, men jag vill inte bli värsta supernörden, alla som vi pratat med idag var bara supernördar, men det är väl det man blir om man ens tänker tanken att plugga på universitetet, en kaffeberoende nudelätande plugghäst. det var vad jag trodde om studenter innan jag kom dit idag och dom fördommarna förstärktes och sen kunde man lägga på några fler.. Folk man träffade var sånna som hade matte som besta fritidssyssla och ägnar sina liv åt att lära sig alla decimaler i talet pi, hur kul liv har man då ? Och måste jag också bli en sån lixom ? Jag har verkligen ingen aning om vad jag vill bli och det finns ju så sjukt många olika saker ;o Jag får huvudvärk bara av att tänka på det :( Jag vill inte bli stor ! Jag ska bli liten igen eller så ska jag bli en vampyr som Edward och gå i skolan i resten av mitt liv, då skulle det inte göra någonting om man inte är så bra eller nått.


Kommentarer

  • Anonym säger:

    Jag antar att vi är i den smärtsammaste perioden av våra liv just nu..

    Jag vill inte heller, vill bara inte!

    Jag minns fortfarande allt från de yngre åren..eller för bara några år sen..jag minns det från igår

    och jag får sån jävla panik över att stå på tröskeln där man förväntas bli fröken duktig..duktig på allt..rolig på jobbet, ha ett bra å välbetalt jobb, en toppen karriär med andra ord..samtidigt som man ska ägna tid åt vänner, familj och sina egna intressen...

    hur i hela friden ska det gå?



    och pengar.. ?!

    2009-03-18 | 23:59:28
  • Linnea säger:

    ooops, glömde skriva vem det var ifrån =)

    2009-03-19 | 00:00:11

Kommentera inlägget här: