Moa

illusion

Tomten är far till alla barnen

Kategori: Allmänt

Här sitter jag igen, var tvungen att starta datorn bara för att göra ett avtryck av mina tankegångar.. Är superpigg, eller jätte trött, vad vet jag inte riktigt.
Men jag kom just fram till en världsviktig nyhet, gingerbread alltå menat pepparkakor betyder egentligen ingefärsbröd... Det känns bara super fult, varför vill man framkalla falska bilder i huvudet på folk om att man ska få äta ett bröd när man ska få kakor ? Är inte det lite dumt ?

=   ?  

Kommentarer

  • Linnea säger:

    Men var det inte ingerfära i pepparkakor förut och att det var tänkt som ett bröd först? :P



    Har hört att pepparkakan som cocacoal är ett misstag från början



    Fan..nu måste jag googla..

    2010-03-01 | 00:37:59
  • Linnea säger:

    Nu har jag det!



    Det är tillverkningen som skiljer..och vi svenskar som döpt det till nåt annat och engelskan som inte kan skillnaden på bröd och kaka! :P



    Svenskarna hade peppar i pepparkakorna förut men inte längre, men ingerfära finns med.



    Men sen varför dom säger bröd och inte kaka vet jag inte ;)

    2010-03-01 | 00:46:12

Kommentera inlägget här: