Moa

illusion

17 November

Kategori: Allmänt

Idag har jag äntligen lyckats ta mig till stadsbibblan och lånat hem några böcker som kanske kan ge mig några kloka råd för det som snart är min nya vardag, mamma... Hade till och med lånekortet med mig, brukar antingen glömma det eller helt enkelt glömma gå in på bibloteket och kommer på det lagom då man kommer hem.. Visst låter det vettigt att börja läsa dagen innan man är beräknad ? Fast jag vill inte gå efter en bok från punkt till pricka, känner att jag ska gå på kännsla och ta åt mig det jag känner att jag behöver från böckerna, sen finns det ju så många kloka människor i världen så det är väl bara att fråga dom. Fast man vill ju "kan själv!"...
Jag kommer ändå aldrig bli en människa som planerar bra och i förväg för saker, även om jag försöker blir allt i sista stund.. Har inte ärvt min mors förmåga att planera och hålla tider..

Dagen till ära blev jag och magen behandlade som handikappade eller gamla tanter då vi åkte buss..  När vi klev på bussen väntade busschaufören med att köra tills vi säkert hade hittat en plats som vi trängde oss in på.. Det var ju bussigt av han så vi inte föll pladask och gjorde illa oss om vi tappat balansen då han kört iväg...





Jag och magen är nog lite handikappade ändå :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: