Moa

illusion

Förlossningstankar..

Kategori: Allmänt

Var på MVC igår och fick veta att bebben är liten normalstorlek. Vilket känns bra, lagom stor, normalstor. Det tycker jag låter som den bästa storleken på som små, en minimini skulle jag knappt våga hålla i för att jag säkert tror att jag ska göra den lilla plutten illa och skönt att inte behöva klämma ut en jättebäbis. Läste om någon som fick en jättebebbe på 5 kilo, då är man ju en himmla stor bebbe ! Tänk att få ut den lixom, jag som bara ska få ut en normal stor unge och ändå kommer det göra superont, "liten" possitiv smärta. Undrar hur den är i jämförelse med "stor" possitiv smärta...

Har iaf bestämt mig helt i att hoppa över att skriva en födelseplan (till förlossningen om mina tankra kring, förväntningar, smärtstillande m.m.). Känner att jag ändå inte har någon aning om vad som väntar, även om man läser hur mycket som hellst så är det inget jag kan föreställa mig.. Finns så många olika versioner man har hört om, varje förlossning är unik och kan nog inte planeras i förväg enligt mig.
Känns bättre att ha så små förväntningar, lagom påläst och bara ta det som det kommer. Kommer ändå inte att kunna planera hur det kommer att gå i slutändan.. Jag har alltid haft svårt att bestämma min och att planera.. Det är inte min starka sida och det slutar ändå oftast på ett helt annat sätt...

Det börjar närma sig och idag är det 15 dagar till beräknad bf.. Känns rätt så overkligt förtfarande måste jag säga ! 

Kommentarer

  • Linnea säger:

    Låter som en bra plan, tror inte man ska planera för mycket heller :) Blir kanske bara en massa "onödigt"?

    2010-11-04 | 19:04:53
  • jullanp säger:

    Ååååh, tänk vad kul sen när du har en bebbe! :) Lycka till, det kommer säkert gå bra! :) KRAM!

    2010-11-05 | 14:17:31
    Bloggadress: http://jullanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här: