Moa

illusion

28 Februari

Kategori: Allmänt

Nu när man står för två personers näringsintag bör man ju tänka på vad man äter, därför ska vi försöka veckoplanera vår matseldel.. Fast vi är rätt bra på att inte följa sådant men det gäller att försöka iaf. Brukar ofta bli att ingen är sugen på att äta det man hade bestämt sen slutar det med köttfärssås och pasta.. Har införskaffat en vegitarisk grund kokbok och sen är jag rätt så bra på att hitta nya recept på  http://www.matklubben.se/

Jag ska inte säga att jag har varit så onyttig dom senaste tre månaderna men nu ska vi starta ordentligt !

Lite mer kaninmat på bordet behövs också. Jag tycker att det är så tråkigt med isbergssallad och all annan sallad är så dyr, sen var hela skålen tråkig för hur kul är det att äte sallad på gurka, tomat och lök hela tiden ?

Mer variation behöver vi !

 

Min plan är att ha några punkter att gå efter när man planerar.

  • Fisk två ggr vecka
  • Minst en vegitarisk dag
  • Mer sallad
  • Få in både nöt, gris och kyckling varje vecka
  • Massa variation; soppor, grytor, wok, paj m.m.
  • Nyttigt men det ska smaka bra också !

 

 

Kände oss rätt så nyttiga igår då vi åt en het linssoppa till middag :}





Kommentarer

  • Mina säger:

    Vi verkar ha liknande tankar kring mat! :) Vi kör också veg någon dag i veckan minst, och försöker följa kostcirkeln höhö :P

    Linssoppa är faktiskt en nyfunnen favvo här hemma, soppa är så underskattat!

    2011-02-28 | 18:58:54

Kommentera inlägget här: