Moa

illusion

Söndag 17 September

Kategori: Allmänt

Åhh idag har det varit en riktigt kall och härlig höstdag, jag älskar hösten. Luften är frisk och kylig, vissa dagar är varma och sköna, även om det kommer frost snart så är det så uppiggande att gå ut på morgonen och riktigt vakna till liv av kylan, det är som att allt står still en sådan morgon..  Träden är så vackra med alla färger, det är mysigt att behöva klä på sig lite mer, älskar tumvantar. Man får mysa utan någon speciell anledning med the, varm choklad, mackor och annat fika, bara krypa ner i soffan och mysa under en filt, att vara lite höstförkyld och bara ligga i sängen utan att behöva tänka på disk, tvätt, m.m. någon dag är både skönt och jobbigt. Promenader i höstluften, morgonpromenader och kvällspromenader i det småkyliga vädret får mig att rysa av att bara tänka på det, himla härligt! Man ser stjärnorna igen och det är som att man aldrig sett dom förut, för två veckor sedan var vi ute på Holmön och märkte att hela stjärnhimlen syntes då man bara sett någon enstaka tidigare. Det var verkligen en häftig kännsla att se alla små, små saker så otroligt långt borta och det finns ju inte an chans att man kan räkna dom..Wow liksom..  

Nu sitter jag nerkrupen i soffan med lite the med citron och honung, en värktablett i magen mot huvudet och känner att jag är klar för dagen, Skrutt som sover för tillfället, tvätten inslängd i garderoberna, nästa halvt laddad, golv sopade bord torkade, disk urplockad och insatt i diskmaskinen och lite handdiskat blev det också nu är det bara lite småstök jag inte orkar mig på idag 

Igår blev det utflykt till Kont med korv och en liten promenad.











Kommentarer


Kommentera inlägget här: