Moa

illusion

Söndag 4 September

Kategori: Allmänt

Oj oj vad det kan bli rörigt... Från början var planen att jag skulle jobba ett pass imorgon men jag hoppades på att Emma ville ta det på grund av våran lathet och hur bekvämt det är att vara i staden och inte sitta i stugan med en 120 säng på tre och alla skrymslen och vrår där det är massa otäcka ruskprickar som Hilma kan sätta i sig..Och det utan det heliga BREDBANDET ! 
Men det var ingen som ville ta passet och då började vi vela om vi skulle åka ut ikväll eller om vi skulle ta färjan klockan 06:00 imorgon bitti, vi satte oss i bilen och tog oss halvvägs då vi bestämde i blåsvädret som var och tanken på våran älskade säng för att jag skulle ta morgonfärjan och Jesper och Hilma skulle stanna hemma och träna på att vara ensamma en hel dag utan mamma.. Men vi fortsatte köra ner till Norrfjärden.. Batteriet till telefonen dog då jag pratade med Elise om passen som var tomma imorgon kväll och tisdag, sedan vände vi tillbaka till stan när vi varit och tittat på alla som kom med färjan och på vågorna.. Sedan när vi kom hem ringde jag upp Elise som hade bestämt med Margareta att M skulle stanna ett dygn till och att ag skulle ta tisdagspasset istället.. En himla tur att vi inte satte oss på båten och blev kvar ett extra dygn på ön utan planer.. Jag tror att mannen skulle ha blitt galen då..
Det slutade ju rätt så bra förutom att jag inte kunde vara hundvakt efter jobbet till mamma och pappas hundar då dom kommer hem från Hufvudstaden imorgon kväll, så det får lösa sig på annat sätt.

Det blir brödbak och mys istället detta dygn, har gjort gröt till en annorlunda Annelundslimpa då jag tänkte att jag hade kross hemma så jag hoppade över att köpa på ICA. Hade vetekross istället för kornkross man jag får hoppas att resultatet blir bra ändå..



Älsklingar <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: